Programozás 1.

Robot
Sokféle tevékenységet végeznek a környezetünkben az automaták, illetve a robotok. Egy egyszerű robot a végrehajtandó mozgását egy betűkből álló sorozattal, szóval kapja. Vízszintes síkban szabadon mozog, iránytűje segítségével pontosan be tudja tájolni magát. Az
E, D, K vagy N betűk hatására egységnyit megy észak, dél, kelet vagy nyugat felé. Például, ha a robot által kapott szó: EENDN, akkor a robot útvonala: robot
Készítsen programot, amely a parancsszót, azaz a betűk sorozatát egyszerűsíti, vagyis olyan új parancsszót állít elő, amelynek végrehajtásakor a robotot a kezdőpontból a végpontba a lehető legkevesebb utasítással juttatja el! A parancsszavak hossza legfeljebb 200 betű.
Parancsszó Új parancsszó
1. példa ENEK EE
2. példa EENDN ENN vagy NNE
3. példa EEKDKDNN
A program forráskódját mentse robot néven! A program megírásakor a felhasználó által megadott adatok helyességét, érvényességét nem kell ellenőriznie, és feltételezheti, hogy a rendelkezésre álló adatok a leírtaknak megfelelnek. Ha a robot kezdőpontja és mozgásának végpontja azonos, akkor az új parancsszó üres. A képernyőre írást igénylő részfeladatok esetén az ékezetmentes kiírás is elfogadott.

  1. Olvassa be és tárolja el a robot mozgását vezérlő szót, és annak felhasználásával oldja meg a következő feladatokat
  2.  Írja ki, hogy az egyes betűkből hány darab van a szóban!
  3. Írja ki a képernyőre a bekért útvonal egy lehetséges egyszerűsítését, tehát egy olyan új parancsszót, amelyet végrehajtva a robot a lehető legkevesebb mozgással juthat el a kiindulási pontból az eredeti parancsszónak megfelelő végső helyzetbe!
    Minta a szöveges kimenet kialakításához:
    Kérem a robot parancsait: EEEKDKEKDKEKDDNN
    E betűk száma: 5
    D betűk száma: 4
    K betűk száma: 5
    N betűk száma: 2
    Egy legrövidebb út parancsszava: KKKE

Események

H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Elérhetőség

Versenyek

Nemes Tihamér Országos Alkalmazói Tanulmányi Verseny

Kozma László Országos Informatikai Verseny

Neumann János Országos Középiskolai Programozó Verseny

 

 

 

Free Joomla templates by Baukó Beáta