Programozás 2.

Kockák
Anni és Panni három dobókockával játszik. Egyszerre feldobják a három kockát, és összeadják a három kockán kidobott számokat. Anni akkor nyer, ha a kockákon lévő számok  összege 10-nél kisebb, Panni pedig ellenkező esetben. Sokat játszanak, de több feldobás után sem tudják eldönteni, hogy melyiküknek kedvez a játék.
Készítsen programot az alábbi leírás szerint, amely modellezi a játékot, és segít eldönteni, hogy kinek kedvez a játék! A program N alkalommal dobja fel a három kockát, és számolja meg, hogy hány esetben volt Anni, és hány esetben volt Panni a nyertes! A program forráskódját mentse kockak néven!
A képernyőre írást igénylő feladatok esetén az ékezetmentes kiírás is elfogadott. Ha egy feladatot nem tud megoldani, akkor haladjon tovább, és foglalkozzon a többi feladattal. Ha egy feladat eredményére szükség van a továbbiakban, akkor kérje be vagy adja meg a hiányzó értékeket, és azzal dolgozzon tovább!


Oldja meg a program segítségével a következő feladatokat:

  1. Kérje be a felhasználótól N értékét, vagyis a feldobások számát, és tárolja el a kapott értéket!
  2. Végezzen N feldobást a három kockával úgy, hogy minden feldobásnál generál három véletlenszámot 1 és 6 között! Figyeljen arra, hogy a program futtatása során ne mindig ugyanazt a véletlenszám-sorozatot kapja!
  3. Minden feldobás után írja ki a kockán lévő számokat, valamint azok összegét, és azt is, hogy ki nyert. A kiírás egy sorban történjen, az alábbi mintához hasonlóan!
  4. A feldobások után egy mondatban írja ki, hogy hány alkalommal kedvezett az egyik, és hány alkalommal a másik játékosnak a szerencse!

 

  1. Minta a szöveges kimenet kialakításához:
  2. Hány alkalommal legyen feldobás? 5
    Dobás: 4 + 1 + 2 = 7 Nyert: Anni
    Dobás: 5 + 4 + 1 = 10 Nyert: Panni
    Dobás: 5 + 3 + 3 = 11 Nyert: Panni
    Dobás: 4 + 3 + 3 = 10 Nyert: Panni
    Dobás: 3 + 2 + 2 = 7 Nyert: Anni
    A játék során 2 alkalommal Anni, 3 alkalommal Panni nyert.

Események

H K Sze Cs P Szo V
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30

Elérhetőség

Versenyek

Nemes Tihamér Országos Alkalmazói Tanulmányi Verseny

Kozma László Országos Informatikai Verseny

Neumann János Országos Középiskolai Programozó Verseny

 

 

 

Free Joomla templates by Baukó Beáta